FOTO: Penampakan Banjir Besar di Malaysia

Kuala Lumpur dan perkampungan sekitarnya dilanda banjir akibat hujan deras selama dua hari, menyebabkan ribuan warga mengungsi dan banyak jalan yang memutus akses.

oleh Johan Fatzry diperbarui 20 Des 2021, 12:00 WIB
Penampakan Banjir Besar di Malaysia
Kuala Lumpur dan perkampungan sekitarnya dilanda banjir akibat hujan deras selama dua hari, menyebabkan ribuan warga mengungsi dan banyak jalan yang memutus akses.
Pemandangan dari udara ini menunjukkan desa yang terendam banjir di Puchong, luar Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (19/12/2021). Kuala Lumpur dan perkampungan sekitarnya dilanda banjir akibat hujan deras selama dua hari. (Chan Yoke Poh/Lion Club International 308B1 via AP)
Pemandangan dari udara ini menunjukkan desa yang terendam banjir di Puchong, luar Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (19/12/2021). Banjir menyebabkan ribuan warga mengungsi dan banyak jalan yang memutus akses. (Chan Yoke Poh/Lion Club International 308B1 via AP)
Seorang terdampar menunggu penyelamatan di Hulu Langat, luar Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (19/12/2021). Kuala Lumpur dan perkampungan sekitarnya dilanda banjir akibat hujan deras selama dua hari, menyebabkan ribuan warga mengungsi dan banyak jalan yang memutus akses. (Foto AP/Vincent Thian)
Warga mengarungi jalan yang dilanda banjir di Hulu Langat, luar Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (19/12/2021). Kuala Lumpur dan perkampungan sekitarnya dilanda banjir akibat hujan deras selama dua hari, menyebabkan ribuan warga mengungsi dan banyak jalan yang memutus akses. (Foto AP/Vincent Thian)
Tim penyelamat dikerahkan untuk korban banjir di Hulu Langat, luar Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (19/12/2021). Kuala Lumpur dan perkampungan sekitarnya dilanda banjir akibat hujan deras selama dua hari, menyebabkan ribuan warga mengungsi dan banyak jalan yang memutus akses. (Foto AP/Vincent Thian)
Seorang pria membersihkan toko mereka yang furniturnya rusak akibat terendam banjir di luar toko mereka di Hulu Langat, di luar Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (19/12/2021). Kuala Lumpur dan perkampungan sekitarnya dilanda banjir akibat hujan deras selama dua hari. (AP Photo/Vincent Thian)
Seorang pria mengarungi jalan yang banjir di Hulu Langat, di luar Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (19/12/2021). Kuala Lumpur dan perkampungan sekitarnya dilanda banjir akibat hujan deras selama dua hari, menyebabkan ribuan warga mengungsi dan banyak jalan yang memutus akses. (AP Photo/Vincent Thian)
Warga membawa perbekalan kesehatan melalui jalan yang tergenang banjir di Hulu Langat, luar Kuala Lumpur, Malaysia, Minggu (19/12/2021). Banjir menyebabkan ribuan warga mengungsi dan banyak jalan yang memutus akses. (AP Photo/Vincent Thian)

Rekomendasi

POPULER

Berita Terkini Selengkapnya