Liputan6.com, Cilacap - Mubaligh muda NU asal Blitar, Muhammad Iqdam Kholid alias Gus Iqdam menjelaskan kunci rumah tangga sakinah mawaddah warahmah (samawa).
Keluarga samawa tentunya yang menjadi dambaan setiap pasangan ketika menjalani bahtera rumah tangga.
Advertisement
Baca Juga
Menurut Gus Iqdam untuk mencapai maksud tersebut pernikahan harus sesuai dengan petunjuk Al-Qur’an. Beliau kemudian mengutip QS An-Nisa ayat 19,
وَعَاشِرُوْهُنَّ بِالْمَعْرُوْفِ ۚ فَاِنْ كَرِهْتُمُوْهُنَّ فَعَسٰٓى اَنْ تَكْرَهُوْا شَيْـًٔا وَّيَجْعَلَ اللّٰهُ فِيْهِ خَيْرًا كَثِيْرًا
“Dan bergaullah dengan mereka menurut cara yang patut. Jika kamu tidak menyukai mereka, (maka bersabarlah) karena boleh jadi kamu tidak menyukai sesuatu, padahal Allah menjadikan kebaikan yang banyak padanya.”
“Kuncine rumah tangga niku gen ayem wonten surat An-Nisa niku dipun dawuhaken waasiruhunna bil ma’ruf. Lah iki wong rabi kadang sing ra duwe iki,” jelas Gus Iqdam, dikutip dari tayangan YouTube Waluyo Nur Cahyanto, Selasa (12/10).
Simak Video Pilihan Ini:
Mengubah Akhlak dan Kebiasaan
Pernikahan yang tidak berlandaskan Al-Qur’an tidak akan mencapai kebahagiaan. Pernikahan karena mempertimbangkan usia yang sudah tua atau hanya memerlukan sosok perempuan sebagai teman di kehidupannya ini merupakan tindakan yang keliru.
“Rabi dikiro yo wis umume krono umure wis tuwek, penting butuh bojo butuh batur, mboten ngono kuwi,” imbuhnya
Kemudian Gus Iqdam juga menekan pentingnya mengubah kebiasaan ketika kita belum berumah tangga.
“Kowe nek wis rabi segala macam kebiasaanmu ini harus ada yang kamu korbankan, termasuk potonganmu gayamu omong karo wong, termasuk akhlakmu nalikane joko nalikane perawan sing ora tepak,” tandasnya
Beliau menyitir pendapat Imam Ibnu Katsir berkaitan dengan potongan ayat surat An-Nisa ini. Wa’asiruuhunna dalam ayat ini menurut Ibnu Katsir berkaitan dengan akhlak atau perilaku. Jadi arti “Pergaulilah mereka (para istrimu) ini dengan cara yang patut ini berkaitan dengan akhlak dalam hubungannya sebagai suami istri.
“Miturut Imam Ibnu Katsir waasiruhunna bil ma’ruf niku nopo? akhlakmu nalikane kowe wis rabi kudu tambah apik tutur bahasamu tambah apik. Dadi koyo Dwi karo Rendi diusahakne yo boso pripun yang, ngersaken nopo? kopi nopo teh nopo kelon mawon?” jelas Gus Iqdam disambut riuh tawa para Jemaah.
"Kudu gati tenan Si Rendi karo Wahyu iki mang kudu Gati. Dek piye sampeyan ki piye, kudu peka wong ketarane kok ora penak awake opo ning puskesmas?” imbuhnya.
Advertisement
Tidak Boleh Semaunya Sendiri
Gus Iqdam menekankan seorang suami sebagai kepala keluarga ini tidak boleh seenaknya sendiri. Sebab dibalik rumah tangga ini ada suatu tujuan yang sama yang hendak dicapai bersama-sama.
“Ora kenek wong lanang bar wis ra ngawaki, ngopa-ngopi, ngopa-ngopi, ngeslat-ngeslot, mengko ditakoni wong wedok ngono ngetak-ngetak, wonge teko?” ujar Gus Iqdam.
“Nah wis ngono kuwi, coro ibarate wong rabi, wong omah-omah ibarate koyo wong numpak mobil. Wong numpak mobil duwe tujuan ora? mesti duwe tujuan. Wong omah-omah tujuane selamet dunia akhirat sak keluargane,” imbuhnya.
“Nek wong numpak mobil iki mesti duwe tujuan mbuh tujuane ko ning daleme Gus Gendeng opo tujuane ning daleme Gus Jalal mesti duwe tujuan ora enek wong numpak mobil ora duwe tujuan...pokok mesti duwe tujuan lah," tandasnya.
Memastikan Keluarganya Selamat Dunia Akhirat
Sebagai seorang kepala keluarga, menurut Gus Iqdam seorang suami tidak boleh seenaknya sendiri. Suami ibarat sopir yang memiliki tujuan, yakni sampai kepadatempat yang dituju dan penumpangnya selamat.
"Ketika seseorang ini memiliki tujuan, artinya apa sampai tujuan tersebut orang ini memiliki prioritas gimana dia dan penumpangnya selamat sampai tujuan," terangnya.
"Bener nopo mboten. Dadi ora iso sakewe mungkin kowe nalikane joko polahmu ora karu-karuan mungkin nalikane perawan polahmu karu-karuaan tapi ketika sudah menikah kamu itu menjadi rombongan, menjadi gerbong yang sama dan memiliki tujuan yang sama," imbuhnya.
"Gimana sampai akhir hayatmu kamu itu selamat sak keluargamu. Lah maksude pripun Gus? kok duwe tujuan. Iku nyuwun sewu semisal aku sing nyupir Gus Jalal, Bu Yekti iki penumpangku kok dilalah aku nyupir perjalanan arep Ning Gumul, lek numpaki sak karepku dewe wis ugal-ugalan werwer lampu merah tendang, Mari kui opo jenenge nikung ngono wayahe mlayu 30 aku 150, yo to? Akhire ning Gumul mubeng tak pokne 200 sak karepku dewe, kiro-kiro sik tak takoni awakmu kabeh, penumpangku iki mau terancam keselamatannya apa engak? kira-kira penumpang mabuk ora mabuk, kira-kira bu Yekti loh senajan urung iso-iso, moro-moro bayi," tandasnya
Seandainya suami bersikap seenaknya sendiri, maka tentunya keluarganya terancam keselamatannnya.
"Lho tenanan Gus Jalal sak jadog-jadoge Gus Jalal tenan teler. terus Ning lampu merah resiko kecelakaan apa ora? Resiko. Mulakno kui Rendi bengi iki ibarate koyo supir. Dadi supire Dwi, Dwi ibarate koyo penumpang, mereka memiliki tujuan yang sama yakni selamat dunia akhirat," ujar Gus Iqdam
"Lah Rendi iki mau yo kudu ngati-ngati. Lah iki, waasiruhuna bil ma’ruf yo ngene iki. Kudu ngati-ngati nek nyupir yo kudu ngati-ngati," imbuhnya
Advertisement
Istri Jangan Terlalu Mendikte
Seorang istri menurut Gus Iqdam itu ibarat penumpang. Sebagai penumpang tentunya tidak boleh terlalu mendikte supir, sebab konsentrasi supir akan terganggu. ini juga berbahaya bagi keselamatan bersama.
"Terus mari kuwi Dwi iki yo ora oleh terlalu ndremimil wong wedok nyuwun sewu yo ora olehJajal cara penumpang aku kok nggawa bu Yekti karo Gus Jalal, wayah aku menggok, wayah aku ngegas Gus Jalal omong, ngiri nganan ngiri nganan barno gasen titik kas Gus, Rim Gus, Wayah ngerim ngerim Gus panggah omonge ngono kirao-kira supiri budrek apa ora budrek budrek to?" jelas Gus Iqdam
"Mulakno nek pengin slamet wong wedok ojo kenyih-kenyih nemen, penak yo dipahami," imbuhnya.
Suami sebagai seorang sopir dalam rumah tangga juga tidak boleh egois dan anti-kritik. Sebab sepandai-pandainya seorang laki-laki, sudah tentu ada kelirunya.
"Tapi supir yo ora usah rumongso bener. Krono sak pinter-pintere supir iki kadang yo mesti enek kelirune, bener nopo ora? kadang supir ya enek lenone dadi wong wedok ojo kenye-kenye nemen Dadi penumpang sing dadi penumpang sing manut karo supire, Tapi nek nalikane supir iki kok Leno supir iki kok keleru ku penumpang yo wajib ngelingne ,Mas Niki wau jenengan ora pas Wayah jenengan ngiri leres no moten? sampeyan Niki wau kebabasen nggo puter tengajeng mriko. tapi ojo kabeh-kabeh kok dikte," tandasnya.
Penulis: Khazim Mahrur/Madrasah Diniyah Miftahul Huda 1 Cingebul